Onderwijsprogramma Dromen met je ogen open…

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Tussen de kunstwerken gaan we het hebben over dromen. Komen de leerlingen hun eigen dromen ook tegen in de tentoonstelling The American Dream? Na alle kunstwerken goed te hebben bekeken, gaan de leerlingen filosoferen onder leiding van een museumdocent. Wat voor verrassende dingen halen ze uit de kunstwerken? We zijn benieuwd! Natuurlijk gaan de leerlingen ook praktisch aan de slag. Ze beelden hun dromen uit, rappen erover of vertalen hun dromen in poëzie. Er zijn rekwisieten en verkleedkleren beschikbaar. De dromen van de schrijvers mogen in het museum blijven. We hangen ze aan het eind van het programma aan de dromenvanger die tijdens de tentoonstelling voor iedereen te zien is.

Voor wie: bovenbouwleerlingen van het basisonderwijs (groep 5 t/m 8)
Wanneer: op aanvraag
Lengte: 75 minuten
Prijs: € 4

Informatie en reserveren
Wil je langskomen met de klas? Vul het aanvraagformulier in en een van onze medewerkers neemt snel contact met je op. Voor meer informatie over het programma neem je contact op met de afdeling Educatie via 0592 - 377 775 of educatie@drentsmuseum.nl

Tip: bespreek van tevoren met onze medewerkers waar je in de klas mee bezig bent, zodat wij daarop in kunnen spelen tijdens het museumbezoek.