extra open: maandag 29 april, 10.00 - 17.00 uur

C&W de Boer Stichting verlengt partnership Drents Museum

Vanaf 1 januari 2024 verlengt de C&W de Boer Stichting de steun aan het Drents Museum met vijf jaar. De bijdrage voor de komende jaren is bovendien verhoogd naar €30.000. Daarmee steunt de C&W de Boer Stichting het museum in algemene zin, maar draagt het ook specifiek bij aan de nieuwe collectiepresentatie Labyrinthia. ‘Het is waardevol om een bijdrage te kunnen leveren aan goede initiatieven uit Drenthe’, aldus de C&W de Boer Stichting.

De komende jaren verbindt de C&W de Boer Stichting zich aan een van de vijftien zalen van de nieuwe collectiepresentatie Labyrinthia, namelijk de zaal van leven en dood, wordt tevens de Cor de Boer zaal. In deze ruimte staat centraal welke plek de dood inneemt in ons leven. Het gaat over de geschiedenis van het herdenken en liefdevol herinneren. Zo krijgen in deze zaal ook de Drentse hunebedden een prominente plaats. Evert de Boer, voorzitter van de C&W de Boer Stichting: ‘Mijn moeder herinneren wij ook liefdevol, zij was een kunstliefhebber en een geboren en getogen Drent. Dat past bij deze zaal. Ook hebben wij als familie warme herinneringen aan het Drents Museum.’

C&W de Boer Stichting
In december 1987 werd de C&W de Boer Stichting opgericht door de heer W. de Boer en zijn echtgenote C. de Boer-Otten. De stichting steunt sindsdien met name maatschappelijke projecten in de regio Drenthe. Sinds 2021 is de stichting verbonden aan het Drents Museum middels een jaarlijkse bijdrage. Vóór 2021 was de C&W de Boer Stichting al betrokken bij verschillende projecten van het museum. Zo heeft de stichting onder andere bijgedragen aan Het Grootste Poppenhuis van Nederland.

Harry Tupan, algemeen directeur Drents Museum: ‘We zijn zeer dankbaar voor de steun van de C&W de Boer Stichting en erg verheugd deze mooie samenwerking voor de komende jaren te kunnen vervolgen’.

Labyrinthia
In de nieuwe collectiepresentatie Labyrinthia maak je straks als bezoeker in het historische gebouwencomplex een magische ontdekkingsreis langs verschillende topstukken uit de collectie van het Drents Museum. Ga op mammoetjacht, kijk door de ogen van Vincent van Gogh of peddel in een kano door het oude veenlandschap. Geschiedenis, archeologie en kunst komen in deze multimediale belevenis in een verrassende mix bij elkaar.

Van links naar rechts: Harry Tupan, algemeen directeur Drents Museum, Evert de Boer, voorzitter C&W de Boer Stichting, Ludo Mennes, bestuurslid C&W de Boer Stichting en Annelies Meuleman, zakelijk directeur Drents Museum. Foto: Sake Elzinga