extra open: maandag 29 april, 10.00 - 17.00 uur

Kunst aan het Hof

Drents Museum op beurs Kunst aan het Hof van 20 t/m 24 maart

Ook dit jaar is het Drents Museum aanwezig op de kunstbeurs Kunst aan het Hof bij het Hof van Saksen in Nooitgedacht (vlakbij Assen). Deze derde editie van de kunstbeurs van het Noorden – met merendeels exposanten die eerder aan de PAN hebben deelgenomen -  vindt plaats van woensdag 20 tot en met zondag 24 maart 2024 en is geopend van 11.00 tot 18.00 uur. De beurs biedt voor de bezoekers een breed aanbod van kunst, antiek, juwelen en design. Kijk voor meer info en lijst exposanten op www.kunstaanhethof.nl

Op de beurs tonen wij een presentatie van zelfportretten van vrouwelijke kunstenaars uit de collectie van het Drents Museum. Ons museum verzamelt zowel kunst rond 1900 als hedendaagse figuratieve kunst. Sinds enkele jaren verzamelen wij ook werk van Leipziger kunstenaars. Honderden zelfportretten zijn onderdeel van onze collectie. Op de beurs Kunst aan het Hof is een selectie van zelfportretten van vrouwelijke kunstenaars te zien, waaronder Bertha van Hasselt, Rosemin Hendriks, Rosa Loy, Tamara Muller, Hester Schroor en Adriana van Zoest.